Oleg rámmosolygott ma reggel:

  • Zizi, drágám, még nem látszik a pocakodon a kisbaba.

Elnevettem magam, rajtakapottam: már megint a hasam tapogatom. Egymás nyakába borultunk.

  • Khm. - köhécselt az ajtóban Oszkár. Tudjátok, drágáim, a városka gondnoka. - Polgármester úr! Polgármester úr! Bocsánat a zavarásért!

Oleg mélyet sóhajtott.

  • Mi újság, Oszkár? Boldog karácsonyt!
  • Boldog karácsonyt! Ne haragudjon, hogy most zavarom, de nem tenném, ha nem történnének furcsa dolgok!
  • Oszkár, mostanában az a furcsa, ha minden rendben megy. Biztosan tudod már te is, hogy Mikulás manócskái közül többen meglátogatták Csengettyűfalvát.
  • Persze, polgármester úr, hogyne tudnám, sőt: Mikulást is láttam távolról, de most nem róluk van szó. Karamella és Cukorpálca tegnap óta sír és halványodik.
  • Hogy kicsodák és mit csinálnak?

Én is előredőltem.

  • Karamella és Cukorpálca, a szellemházból?
  • Persze! - Oszkár kicsit furcsán néz rám, mintha butább lennék a szokásosnál is. - Tetszik tudni, a szellem-testvérpár.

dsc_0075.jpg

Oleg - tőle szokatlen hevességgel - asztalra csapott.

  • Ennél az asztalnál csak én nem tudom, hogy miről van szó?!
  • Úgy látszik, drágám… én kezdem összerakni. Oszkár, kérem, javítson ki, ha tévednék, de azt hiszem: Cukorpálca kisasszony és Karamella kisasszony testvérek lehettek, árvák. Karamella fiatalon meghalt, és amikor néhány éve Cukorpálca követte: végre újra együtt lehettek. Mindketten nagyon vágyhattak már a családjukra, hiszen olyan kevés jutott nekik belőle. Cukorpálcika a testvérével közel egyidős lehetett, és most mindketten együtt, fiatalon lakják a házat.
  • Így van, asszonyom! Pontosan! Én azt hittem, hogy tetszenek tudni. - fordult Oszkár Oleg felé - A városkában mi többen beszélgettünk róla a kocsmában.
  • Hát, tudod, Oszkár, mi oda ugye ritkábban járunk…
  • Hát az mondjuk igaz. Szóval ahogy mondtam: a kisasszonyokat szeretjük, mindig is helyes lányok voltak, de most valami baj van velük. Nem lehetne segíteni rajtuk?
Szerző: Démétér  2016.12.26. 13:00 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csengettyuvarosmesei.blog.hu/api/trackback/id/tr7012073275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása